public

TOP 6 pomysłów na zdrowe posiłki, które można zabrać do pracy!

Spędzasz kolejną godzinę przy biurku, coraz bardziej zaczynasz czuć, że burczy Ci w brzuchu. Nadchodzi pora małego głoda. Od razu na myśl przychodzi mały żółty potworek z reklamy Danio. Jednak warto tutaj zadać sobie pytanie: Czy to jest dobry pomysł na szybki i zdrowy posiłek w pracy?

6 miesięcy temu

Ostatni post Co MUSISZ wiedzieć o metodzie elektrostymulacji mięśniowej EMS? przez Long Life Lounge public

Spędzasz kolejną godzinę przy biurku, coraz bardziej zaczynasz czuć, że burczy Ci
w brzuchu. Nadchodzi pora małego głoda. Od razu na myśl przychodzi mały żółty potworek z reklamy Danio. Jednak warto tutaj zadać sobie pytanie: Czy to jest dobry pomysł na szybki i zdrowy posiłek w pracy? W takim serku znajduje się głównie twaróg odtłuszczony słodzony cukrem i syropem glukozowo-fruktozowym. Doładowanie energetyczne nastąpi w bardzo krótkim czasie, lecz jak szybko przyszło tak i szybko odejdzie. Po takiej dawce cukru znów będziesz miał ochotę na słodkie lub słone przekąski. Kolejną zmorą niszczącą zdrowe nawyki żywienia w pracy jest brak czasu na przygotowanie czegoś smacznego i tu z “pomocą” przychodzą nam automaty z przekąskami. Myślimy sobie: “Szybki baton i wracam do roboty”. I tu muszę znowu zniszczyć tą piękną scenę. Zwykle batony z maszyn są pełne cukru, a zarazem stanowią mało pożywną przekąskę z dużą porcją kalorii. Rozdrażnią tylko twoje kubki smakowe co prawdopodobnie sprawi, że jeszcze kilka razy w ciągu dnia odwiedzisz automat.

Pamiętaj, że warto zabierać do pracy własne produkty i posiłki, które pomogą Ci zmniejszyć ilość spacerów do maszyny oraz zapobiegną energetycznej przejażdżce ala'rollercoster. Jeśli w pracy lubisz zjeść coś lekkiego i szybkiego proponuje mały zamiennik standardowej metody na głoda zajadając serek skry lub jogurt naturalny (125 g) połączony z borówką lub jagodami (50 g) może być zarówno świeża jak i mrożona, a do tego doskonale sprawdzi się pieczywo żytnie lub kilka naturalnych wafli ryżowych.Posiłkiem, który równie szybko jak powyższy będzie połączenie mozzarelli  light (100 g) z pomidorem (100 g) odrobiną oliwy (10 g) oraz kiełkami np. brokuła lub rzodkiewki. Dodatkowo możesz dodać sobie chrupkie pieczywo lub wafle ryżowe. Jeśli chodzi o wafle zdecydowanie polecam wybierać te naturalne bez żadnych dodatków lub po prostu sprawdź skład na etykiecie. W tym zdrowo wyglądającym produkcie, często ukryty jest cukier.

W przypadku kiedy nie masz w pracy czasu na jedzenie warto dzień wcześniej, a najlepiej z rana przygotować pożywne zielone chia smoothie. Składniki, które będą ci potrzebne to 2 garści jarmużu i szpinaku, ¼ świeżego ananasa lub kilka plastrów z puszki (osobiście preferuję świeżego), 1 banan średniej wielkości, możesz dorzucić również kilka truskawek. Ostatni kluczowy składnik to 2 łyżeczki nasion chia lub siemię lniane. Wszystko razem blendujemy z wodą (100 ml lub według uznania) i przelewamy do butelki. Jeśli nie masz możliwości kupić świeżego ananasa a obawiasz się tego z puszki, ze względu na cukrową zalewę możesz również kupić mrożonego ananasa w kostkach. Ja najczęściej kupuję go w Biedronce. Truskawki również mogą być mrożone jeśli nie ma na nie aktualnie sezonu. Pożywnym posiłkiem do pracy zarówno jako śniadanie lub nawet obiad sprawdzą się kokosowe placuszki. Wystarczy, że zblendujesz ze sobą mąkę kokosową (30g) możesz kupić ją w Lidlu, proszek do pieczenia (2g), siemię lniane (12g), mleko może być zwykłe jeśli nie masz nietolerancji laktozy (48g) oraz jedno jajko. Placuszki pieczemy na oleju kokosowym. Dodatkowo możesz polać je np. musem z truskawek lub zwykłym jogurtem naturalnym.

Na koniec nocna owsianka ze słoika, brzmi tajemniczo prawda? Posiłek ten jest prosty w wykonaniu i zajmuje mało czasu, ponieważ nabiera mocy kiedy Ty śpisz, a rano tylko wrzucasz go do torby i biegniesz z uśmiechem na twarzy do pracy. Zatem jak go zrobić? Wsypujesz do słoika 60 g płatków owsianych połączonych z 1 łyżeczką nasion chia/ siemię lniane. Zalewasz jogurtem (220g) i dokładnie mieszasz. Wstawiamy naszą słoikową mieszankę do lodówki na całą noc. Rano dodajemy odrobinę miodu (1 płaską łyżeczkę), posiekane migdały lub płatki migdałowe, a na koniec układamy owoce np. pokrojone w kostkę kiwi, truskawki, borówki lub banana, możesz też połączyć je wszystkie.

Pamiętaj, że z gotowym posiłkiem będzie łatwiej wytrwać w postanowieniach żywieniowych. Pomocne też okażą się pudełeczka pełne warzyw. Możesz przygotować sobie pokrojone w słupki marchewki, ogórka, paprykę lub seler, jeśli w ciągu pracy potrzebujesz coś schrupać.

Łącząc zbilansowaną dietę z właściwie dobraną aktywnością osiągniesz najlepsze rezultaty!

Chcesz spróbować treningu Milon? Zapisz się!

Autor: Daria Jackiewicz

Long Life Lounge

Opublikowano 6 miesięcy temu