public

Jak ujędrnić brzuch po ciąży?

Wciąż duży, obwisły, nieelastyczny! Takie określenia padają, gdy kobieta opisuje swój brzuch po porodzie. Zasłanianie się pod luźnymi ubraniami czy bicie rekordów w ilości wykonanych brzuszków nie jest rozwiązaniem.

6 miesięcy temu

Ostatni post Co MUSISZ wiedzieć o metodzie elektrostymulacji mięśniowej EMS? przez Long Life Lounge public

Wciąż duży, obwisły, nieelastyczny! Takie określenia padają, gdy kobieta opisuje swój brzuch po porodzie. Zasłanianie się pod luźnymi ubraniami czy bicie rekordów w ilości wykonanych brzuszków nie jest rozwiązaniem. Każda młoda mama marzy o płaskim i ujędrnionym brzuchu, a najlepiej gdyby jeszcze uwidoczniły się mięśnie! W pierwsze dni po porodzie najczęściej brzuch wygląda bardzo podobnie do tego sprzed wielkiego wydarzenia. Rozmiary brzucha w rozwoju ciąży zwiększają się powoli. Aby brzuch wrócił do stanu sprzed ciąży również potrzeba czasu. To czego należy unikać, aby nie zrobić sobie krzywdy, to przede wszystkim intensywne treningi siłowe oraz treningi obciążające mięśnie brzucha. Poprzez intensywne treningi w okresie połogu i tuż po nim w organizmie kobiety może dojść do wielu powikłań, które trudno wyeliminować w późniejszym czasie. Przede wszystkim ważne są cierpliwość i zrozumienie procesów zachodzących w organizmie kobiety w okresie okołoporodowym. Ważne jest również podejście do tematu holistycznie. Należy pracować nad ciałem całościowo, a niżeli skupiać się jedynie na brzuchu. Po porodzie jest okres połogu, który w przypadku porodu naturalnego trwa 6-8 tygodni. Natomiast przy porodzie przez cesarskie cięcie, okres ten wydłuża się nawet do 12 tygodni. Najważniejszą kwestią jest zgoda od lekarza. W momencie, gdy lekarz prowadzący uzna, że kobieta może podejmować wysiłek fizyczny, wtedy wówczas możemy zacząć działać! Bardzo ważne jest, aby zasięgnąć porady eksperta, ponieważ łatwo w takim momencie o błąd.

Często kobiety poprzez brak wiedzy wyrządzają sobie krzywdę najczęściej poprzez zbyt intensywne treningi. Warto odwiedzić specjalistę, który na co dzień zajmuje się treningiem kobiet po porodzie.

Taka osoba podpowie: od czego zacząć, jak stopniowo intensyfikować treningi tak, aby rezultaty były zadowalające oraz odpowie na wszystkie pytania i wątpliwości związane z podjęciem aktywności fizycznej.

Na początek po porodzie młodej mamie należy się odpoczynek. Musi się ona odnaleźć w nowej sytuacji. Pierwsze dni połogu bywają trudne fizycznie jak również psychicznie. Połóg jest okresem kiedy należy dbać o siebie i maleństwo. To czas kiedy młoda mama wdraża się w nową rolę. Dopiero po kilku tygodniach możemy powoli tworzyć plan działania. Tych kilka tygodni to czas kiedy w organizmie młodej mamy dochodzi do wielu rozmaitych procesów jak np.: obkurczenie i oczyszczenie macicy, gojenie się ran wewnątrzmacicznych, powolny wzrost napięcia niektórych mięśni, regeneracja błony śluzowej macicy, zmniejszenie krwi krążącej,zwiększenie przestrzeni w klatce piersiowej oraz wiele innych. Aby wszystkie te procesy mogły przebiegać prawidłowo należy zachować prawidłowe zasady poszczególnych etapów powrotu po porodzie. Dopiero, gdy wszystkie procesy związane z okresem połogu zakończą się możemy zacząć pracę nad powrotem do formy młodej mamy.

Powrót do formy to proces, który przy pomocy specjalisty może być szybszy i łatwiejszy. Każda kobieta jest inna, dlatego dla każdej młodej mamy jest inny plan działania. Z całą pewnością o wiele łatwiej i szybciej ciało wraca do normy w przypadku kobiet, które utrzymywały aktywność fizyczną również w przebiegu ciąży. Natomiast ciało kobiety jest zdolne do ogromnych zmian, dlatego każda młoda mama może wyglądać tak, żeby czuć się pewnie i atrakcyjnie, bo na to zasługuje. W końcu daje nowe życie!

Autor: Paulina Gemza

Long Life Lounge

Opublikowano 6 miesięcy temu