public

Dlaczego osoby starsze wybierają trening Milon?

Proces starzenia się człowieka jest fizjologicznym procesem, który niesie za sobą wiele zmian w organizmie.

5 miesięcy temu

Ostatni post Co MUSISZ wiedzieć o metodzie elektrostymulacji mięśniowej EMS? przez Long Life Lounge public



Zanim przejdziesz do kolejnej części artykułu poznaj 3 najważniejsze cechy treningu Milon, które są istotne w treningu seniora.

Bezpieczny- maszyna sama nadaje tor ruchu i jego zakres, więc nie ma możliwości, żeby wystąpił niekontrolowany ruch. Opór stanowi silnik elektryczny więc nie trzeba dźwigać ciężarów, które się zakłada na maszyny, w związku z tym jest to bezpieczne rozwiązanie dla osób z chorym kręgosłupem. Trening jest bezpieczny, ponieważ maszyny są kompatybilne z pulsometrem, który monitoruje pracę serca podczas treningu. Gdy puls jest zbyt wysoki, maszyna sama obniża intensywność i odwrotnie, gdy jest zbyt niski podwyższa ją. Trening jest bezpieczny, ponieważ na sali jest zawsze obecny trener, który kontroluje poprawność wykonywanych ćwiczeń.

Łatwy- nie trzeba dopasowywać ustawień, sprzęt za pomocą opaski chipowej automatycznie dostosowuje wszystkie parametry, takie jak wysokość siedziska, obciążenie.

Efektywny- każdy trening jest zarejestrowany w systemie i na bieżąco można monitorować postępy i wprowadzać zmiany.

Dlaczego senior potrzebuje treningu?

Proces starzenia się człowieka jest fizjologicznym procesem, który niesie za sobą wiele zmian w organizmie. Im jesteśmy starsi tym nasze parametry takie jak: siła, wydolność, wytrzymałość, gibkość ulegają stopniowemu obniżeniu. Największy spadek dotyka siły mięśniowej, która jest fundamentem prawidłowego funkcjonowania człowieka. U wielu ludzi obserwuje się siedzący tryb życia oraz małą ilość aktywności fizycznej, która sprzyja mechanicznemu osłabieniu mięśni, kości i zwiększa ich podatność na złamania. Brak ruchu ma wpływ na zmniejszenie smarowania stawu i sprzyja powstawaniu zmian zwyrodnieniowo- zniekształcających staw.

Regularny trening fizyczny korzystnie wpływa na układ sercowo- naczyniowy oraz na zmiany zachodzące w układzie krążenia u osób starszych. Wykorzystanie ćwiczeń oporowych u seniorów oddziałuje na zwiększenie masy mięśni, poprawę gibkości, siły oraz koordynacji ruchowej. Zastosowanie treningu siłowego oraz ćwiczeń równowagi wpływają na poprawę szybkości chodu czyli na jakość życia codziennego. Badania jednogłośnie wskazują jak wiele prozdrowotnych cech niesie za sobą trening siłowy, który rekomendowany jest dla osób starszych, aby zachować sprawność zatem dlaczego trening Milon jest rekomendowany i polecany by poprawić sprawność?

1. Jest bezpieczny, pozbawiony gwałtownych ruchów, co minimalizuje ryzyko kontuzji.

2. Obciążenie dobierane jest adekwatnie do siły maksymalnej na postawie testów siły.

3. Angażuje wszystkie grupy mięśniowe do pracy, zwiększa siłę, wzmacnia stawy, uelastycznia więzadła i ścięgna.

4. Uwrażliwia komórki na działanie insuliny, co przekłada się na poprawę glikemii we krwi.

5. Obwód zawiera również maszyny cardio, dzięki którym poprawiają się parametry wydolnościowe, obniża się ciśnienie tętnicze krwi i wzmacnia się serce.

6. Trening jest krótki, każdy bez problemu znajdzie czas na wykonanie ćwiczeń.

7. W bardzo łatwy sposób można zmniejszyć obciążenie lub zwiększyć, jeżeli istnieje taka potrzeba.

8. Ćwiczenia w obwodzie Milon opierają się o podstawowe wzorce ruchowe, które bezpośrednio przekładają się w życiu na co dzień i poprawiają jego komfort,

9. Kości stają się mocniejsze i mniej podatne na złamania, dzięki obciążeniu jakie oferują maszyny Milon.

10. Trening Milon to miejsce spotkań, jest to szczególnie ważne w celu przeciwdziałania depresji wśród samotnych seniorów.

Benefitów i plusów, jakie niesie za sobą trening Milon jest bardzo dużo. Jeśli osoba starsza chce być sprawna, czuć się dobrze i cieszyć się życiem warto pomyśleć o takim właśnie rodzaju treningu wytrzymałościowo- siłowym, który wzmocni największe grupy mięśniowe  i usprawni układ krążeniowo oddechowy.

Chcesz spróbować treningu Milon? Zapisz się!

Autor: Adrian Szmyt

Long Life Lounge

Opublikowano 5 miesięcy temu