public

Co musisz wiedzieć o treningu elektrostymulacji mięśniowej?

Trening EMS trwa tylko 20 minut, a w trakcie jego trwania stymulowanych jest osiem grup mięśniowych. Co bardzo ważne podczas całej sesji treningowej wszystkie mięśnie pracują jednocześnie, dzięki temu, że impuls elektryczny dociera bezpośrednio do mięśnia.

6 miesięcy temu

Ostatni post Co MUSISZ wiedzieć o metodzie elektrostymulacji mięśniowej EMS? przez Long Life Lounge public

Trening EMS to rodzaj treningu personalnego z wykorzystaniem elektrostymulacji mięśniowej. Na treningu wykonujemy proste ćwiczenia ubrani w specjalnej bieliźnie i kamizelce, w pasie na biodrach i pośladkach oraz w opaskach na ramionach i udach. Od tego stroju odchodzą kabelki, które są podłączone do specjalnej maszyny.

Trening EMS trwa tylko 20 minut, a w trakcie jego trwania stymulowanych jest osiem grup mięśniowych. Co bardzo ważne podczas całej sesji treningowej wszystkie mięśnie pracują jednocześnie, dzięki temu, że impuls elektryczny dociera bezpośrednio do mięśnia. Subiektywnie oceniając sam trening nie jest bardzo męczący, natomiast jest takim bodźcem dla organizmu, jak przebiegnięcie maratonu, dlatego wykonuje się go raz w tygodniu (z czasem można zwiększyć częstotliwość do dwóch). Metoda ta jest w pełni bezpieczna, ponieważ elektrostymulacja od dawna jest wykorzystywana w fizjoterapii.

Warto dodać, że nie przeciąża też stawów. Dzieje się tak, ponieważ nie używamy żadnych zewnętrznych obciążeń. Korzyści z takiego treningu są bezcenne dla naszego zdrowia, ale też mają bardzo  korzystny wpływ na nasz wygląd.

Po pierwsze metoda EMS w skuteczny sposób wzmacnia rzadko trenowane mięśnie głębokie, które są odpowiedzialne za silne i zdrowe plecy, w tradycyjnym treningu trzeba długo czekać zanim organizm nauczy się „odpalać” te mięśnie, a przy treningu EMS dzieje się to natychmiast dlatego jest skuteczny od pierwszego razu.

Elektrostymulacja przyśpiesza także metabolizm i redukuje tkankę tłuszczową dzięki czemu jesteśmy w stanie łatwiej kontrolować wagę ciała albo po prostu pozbyć się zbędnych kilogramów. EMS podwyższa masę mięśniową przy planie treningowym ukierunkowanym na ten cel. Niezależnie od tego, jakie zadanie ruchowe się wykonuje i tak ćwiczy całe ciało np. wykonując ćwiczenie na nogi mięśnie brzucha będą cały czas zaangażowane przez 20 min., czyli znacznie dłużej niż na treningu w tradycyjnym klubie, w którym nigdy nikomu nie chce się robić klasycznych brzuszków.

EMS to również świetny sposób na szybki powrót do pełnej sprawności po kontuzji oraz na polepszenie samopoczucia. Na koniec treningu można uruchomić relaksację. Delikatne impulsy będą relaksowały napięte mięśnie spowodowane długim przebywaniem w pozycji siedzącej lub stojącej, a także redukowały cellulit i ujędrniały skórę.

Autor: Marcin Marczak

Trening EMS w Koszalinie: Zapisz się!

Trening EMS w Szczecinie: Zapisz się!

www.strefa3l.pl

Long Life Lounge

Opublikowano 6 miesięcy temu