public

Aktywne miejsce pracy- tworzenie środowiska otwartego na ruch

Myślisz, że to dobry pomysł, ale Twój szef lub współpracownicy z pewnością nie pozwolą Ci biegać cały dzień po biurze? Pokażemy Ci, że ruch ma wiele twarzy.

9 miesięcy temu

Ostatni post Co MUSISZ wiedzieć o metodzie elektrostymulacji mięśniowej EMS? przez Long Life Lounge public

Stojące środowisko pracy stwarza okazję do spalenia większej liczby kalorii i aktywowania większej liczby grup mięśniowych niż miejsce siedzące. Stojąc, poprawiasz też krążenie, zmniejszający tym samym ryzyko chorób układu krążenia, otyłości i niektórych nowotworów. Jednak gdy przez wiele lat pracowałeś w pozycji siedzącej, stanie przez cały dzień może być bardzo obciążające dla organizmu, zwłaszcza jeżeli masz nadwagę. W przypadku kiedy trudno jest Ci stać przez dłuższy czas świadczy to o kiepskim stanie Twojego ciała, które przecież jest stworzone do przebywania i poruszania się w pozycji wyprostowanej. Z początku przejście z pracy w pozycji siedzącej do stojącej może być męczące. W płynnym przejściu może pomóc ruch. Myślisz, że to dobry pomysł, ale Twój szef lub współpracownicy z pewnością nie pozwolą Ci biegać cały dzień po biurze? Pokażemy Ci, że ruch ma wiele twarzy.

Podczas pracy stojącej wykorzystywane są trzy rodzaje ruchu:

  1. Zmiana pozycji. Jest to najmniej zauważalna forma ruchu, która nie wymaga odejścia od stanowiska pracy. Co 2- 3minuty przejdź z jednej neutralnej napiętej pozycji do kolejnej.
  2. Przerwy na ruch. Nawet jeżeli często będziesz zmieniać pozycję i tak potrzebujesz ruchu, który pozwoli Ci przyjmować inne pozycje i rozruszać mięśnie. 2 minuty wystarczą Ci na to, żeby wykonać kilka prostych ćwiczeń angażujących szyję, ramiona, nadgarstki, palce, plecy. Rób taką krótką przerwę co 30 minut.
  3. Przerwy na mobilizacje czyli dwuminutowa przerwa na poprawę pracy ciała. Zacznij od szyi- ona jako jedna z pierwszych sztywnieje w wyniku pracy przy biurku. Aby walczyć z bólem, sztywnością i napięciem, po prostu poruszaj głową we wszelkich możliwych kierunkach, pochylając ją w przód i w tył, na boki, opuszczając ucho do barku. Możesz w każdej pozycji głowy wytrzymać trochę czasu lub po prostu płynnie przechodzić z jednej do drugiej.

Częste zmiany pozycji podczas pracy przy biurku stanowią cudowne lekarstwo na bolące mięśnie i stawy, ale same w sobie nie wystarczą do utrzymania ciała w odpowiedniej formie. Aby uniknąć negatywnych konsekwencji długiego bezruchu, w swój dzień musisz wpleść bardziej aktywne formy ruchu. Nie zapomnij o treningu, rozciąganiu, wspomóż się masażem tkanek głębokich.

Sprawdź programy prozdrowotne dla firm: www.moveprofit.pl

Long Life Lounge

Opublikowano 9 miesięcy temu