public

4 najskuteczniejsze sposoby na uniknięcie bólu szyi przy pracy biurowej!

Ból w okolicy szyi może być przewlekły lub chwilowy. Z pewnością taki dyskomfort doświadczyłeś gdy zbyt długo przebywałeś w pozycji siedzącej. Dodatkowo ból ten często promieniuje do łopatek, a nawet do głowy i często jest mylony z migreną.

2 miesiące temu

Ostatni post Co MUSISZ wiedzieć o metodzie elektrostymulacji mięśniowej EMS? przez Long Life Lounge public

Ból w okolicy szyi może być przewlekły lub chwilowy. Z pewnością taki dyskomfort doświadczyłeś gdy zbyt długo przebywałeś w pozycji siedzącej. Dodatkowo ból ten często promieniuje do łopatek, a nawet do głowy i często jest mylony z migreną. Jeżeli chodzi o tę przypadłość to wiek jest bez znaczenia, dotyczy to zarówno młodych osób w wieku szkolnym, które po kilka godzin są uwięzione w ławkach i osoby w wieku dorosłym skazane na biurko np. w pracy. Należy pamiętać, że jeżeli coś jest nie tak, to organizm zawsze nam wysyła sygnał. Warto na to reagować o czasie, aby nie doprowadziło to do poważniejszych konsekwencji, nie wspomnę już o profilaktyce. Dbanie o kręgosłup powinno być tak samo ważne jak codzienne mycie zębów. Rachunek przyjdzie do każdego, kto to zbagatelizuje, dlatego podpowiem Ci, jak w kilku prostych krokach możesz uniknąć bólu szyi. Zanim to jednak zrobię poznaj najczęstsze przyczyny bólu karku:

1. Zła postawa w trakcie wykonywania pracy siedzącej, w trakcie jazdy samochodem, spędzania wolnego czasu przed telewizorem;

2. Nadmierne wygięcie lub obrócenie szyi, którego następstwem jest naciągnięcie mięśni i więzadeł okolicy karku;

3. Stres;

4. Sen w nieodpowiedniej pozycji, na niewygodnej poduszce lub źle dobranym materacu;

5. Przewianie mięśni karku;

6. Uszkodzenia mechaniczne (np. wypadek komunikacyjny), stany zapalne i zwyrodnienia oraz przyczyny anatomiczne.

Musisz też wiedzieć, że w przypadku nadmiernego napięcia, przykurczy występują nieprawidłowe nawyki ruchowe, które mogą prowadzić do większej patologii. Można to porównać do kropli, która drąży skałę, od jednej kropli nic się nie stanie, natomiast po wielu takich kroplach skała będzie wydrążona.

Recepta: 4 proste sposoby na pozbycie się bólu lub jego uniknięcia.

Sposób nr 1

Pozycja podczas pracy z komputerem powinna być możliwie najbardziej zbliżona do naturalnej. Należy unikać pracy w pozycji asymetrycznego obciążenia, np. pochylenia w bok, skręcenia głowy albo tułowia, pracy z rękoma położonymi na różnej wysokości, pochylenia głowy, tułowia.

Sposób nr 2

Regularne rozciąganie pozwoli mięśniom nabrać większego zakresu ruchu. To właśnie często ich przykurcz nie pozwala na wygodne przyjmowanie właściwej postawy. Napięciu w tej okolicy sprzyjają  np. powolne ruchy głową z jednego boku na drugi, a także ciepłe natryski pod prysznicem, w trakcie których również delikatnie poruszamy szyją. Na zdjęciu poniżej znajdują się 2 propozycje takich ćwiczeń, które można wykonać praktycznie wszędzie.

Pochylenie głowy w dół i wyprost.

Przyciągnięcie ucha w kierunku barku.

Sposób nr 3

Masaż daje najlepsze efekty, gdy wykona go profesjonalista, ale jeśli dolegliwości nie są nasilone, samodzielnie też możesz rozluźnić napięte mięśnie karku i pleców. Ugniataj je palcami tak jak przy wyrabianiu ciasta.

Ugniatanie napiętych punktów.

Sposób nr 4

Przy bólu szyi ogromne znaczenie mają ćwiczenia wzmacniające mięśnie szyi, które będą pancerzem dla Twojego kręgosłupa. Poniżej znajdziesz 2 przykłady takich ćwiczeń, które możesz wykonać w domu.

Napieranie głową na oporujące dłonie.

Napieranie głową w ścianę.

Jeżeli ból jest długotrwały i nie ustępuje pomimo stosowania wymienionych wyżej metod skonsultuj się z lekarzem lub fizjoterapeutą.

Jeżeli chcesz się pozbyć bólu kręgosłupa lub chcesz go uniknąć warto, abyś zadbał o swoją aktywność fizyczną. Warto przyjść na trening z konsultacją trenerską/ fizjoterapeutyczną, dlatego zapisz się już dziś!

Zapraszamy na trening Milon! Zapisz się!

Long Life Lounge

Opublikowano 2 miesiące temu