public

10 powodów dla których trening EMS to strzał w dziesiątkę dla zapracowanych!

Trening EMS, czyli elektrostymulacja mięśni trwa zaledwie 20 minut, a na dodatek wykonuje się go tylko raz w tygodniu!

6 miesięcy temu

Ostatni post Co MUSISZ wiedzieć o metodzie elektrostymulacji mięśniowej EMS? przez Long Life Lounge public

W dzisiejszych czasach wysiłek fizyczny jest wskazany dla każdego. Tempo życia codziennego przypomina nieraz wyścig, w którym bierze udział coraz więcej osób. Ciągła praca, obowiązki służbowe, opieka nad dziećmi, potrzeba zajęcia się domem powodują ograniczenia czasowe na dodatkowe rzeczy czy aktywności. Do pracy dojeżdżamy samochodem, tam długo siedzimy przy biurku, używamy często windy zamiast iść po schodach, to wszystko wpływa na deficyt niezbędnego ruchu. Chcąc zadbać o sylwetkę zapisujemy się na jakieś zajęcia, siłownie i gdzieś sobie znajdujemy na to czas, ale czy są jeszcze na to  jakieś siły? Czy to, że posiadamy ten karnet na siłownię lub fitness jest naszą wystarczającą motywacją?

Najlepiej byłoby dodać do naszej doby kilka godzin tak aby zdążyć ze wszystkimi obowiązkami dnia codziennego, a do tego jeszcze odpocząć i iść na siłownię, gdzie pewnie spędzimy kolejną godzinę czy też dwie. Jest jednak taki trening, w którym brak czasu nie jest wymówką. Trening EMS, czyli elektrostymulacja mięśni trwa zaledwie 20 minut, a na dodatek wykonuje się go tylko raz w tygodniu! W tym artykule chciałabym przedstawić 10 powodów, dla których właśnie warto wybrać ten rodzaj aktywności.

EMS jest idealny dla osób, które są zapracowane i chcą pogodzić obowiązki dnia codziennego z zachowaniem sylwetki i zdrowego stylu życia.

  1. Po pierwsze i najważniejsze to jest właśnie czas treningu - 20 minut i to raz w tygodniu. Myślę, że każdy z nas jest w stanie znaleźć 20 minut raz w tygodniu, a da nam to efekt odpowiadający 3-4 godzinom intensywnych, nieprzerwanych ćwiczeń na siłowni.
  2. Trening EMS jest treningiem personalnym, więc jest idealny dla osób, którym przeszkadzał tłum na siłowni, dudniąca muzyka z głośników czy dźwięk wysiłku i odrzucanych ciężarów.
  3. Wykwalifikowani trenerzy pomogą określić  cel i zaopiekują się każdym od początku do końca treningu. Stworzą indywidualny plan treningowy na bazie określonych celów, a z czasem intensywność treningów zostaje zwiększona.
  4. Kolejnym ważnym powodem jest oczywiście bezpieczeństwo, przy treningu EMS nie używamy obciążenia mechanicznego w postaci hantli czy gum oporowych. Dzięki temu, wykluczamy ryzyko kontuzji.
  5. Trening EMS jest bezpiecznym treningiem, który bazuje na ćwiczeniach statycznych, czyli jest przeznaczony również dla osób, które nie mogą trenować lub mają przeciwwskazania do klasycznego treningu.
  6. Pozbycie się cellulitu - trening wykorzystujący elektrostymulację mięśni ma wiele wspólnego z zabiegami kosmetycznymi mającymi na celu redukcję cellulitu. Głównym celem takich zabiegów jest poprawa krążenia, rozbijanie tkanki tłuszczowej oraz jej redukcja. W trakcie treningu EMS używamy 90% mięśni, które są stale dotleniane. W normalnych warunkach taki przepływ krwi, jeśli jest utrudniony przez cellulit, staje się niemożliwy. W takim przypadku cotygodniowe treningi odpowiadają regularnym zabiegom odżywiającym naszą skórę.
  7. Nawet mały czy słaby ból pleców może przeszkodzić nam w codziennym funkcjonowaniu. Trening EMS dzięki elektrostymulacji mięśni wzmacnia mięśnie i eliminuje ból pleców. Dzięki stałej obecności trenera postawa podczas treningu jest cały czas kontrolowana i korygowana. Bazując na podstawowych ćwiczeniach, dzięki pomocy trenera, możemy prawidłowo wypracować pracę mięśni. Podczas treningu dodatkowy bodziec w postaci impulsu pozwala nam angażować struktury mięśniowe, nad którymi my sami nie mamy całkowitej kontroli.
  8. Elektrostymulacja mięśniowa pozwala na angażowanie 90% włókien mięśniowych ciała, dając im bodziec do wzrostu. Patrząc na  klasyczny rodzaj treningu, zazwyczaj skupiamy się na poszczególnych partiach mięśniowych, podczas treningu EMS ćwiczymy główne partie mięśniowe na raz, dzięki czemu przyrost masy mięśniowej jest w naturalnych proporcjach.
  9. Zero ciężkich toreb i pakowania sprzętu czy stroju sportowego! Cały sprzęt wykorzystywany podczas treningu EMS jest w klubie, jedyne o co trzeba zadbać to specjalny rodzaj bielizny, który wykorzystywany jest podczas treningu, a ona nie zajmuje już wiele miejsca.
  10. Mamy możliwość treningu personalnego, czyli jeden na jeden z trenerem, lub w duecie, gdzie dwie osoby ćwiczą na raz. Ćwicząc w duecie, np. pary mają możliwość zaoszczędzenia czasu czy znalezienia nowego wspólnego hobby. Ćwicząc w parze, możemy nawzajem się motywować, co na pewno wpłynie pozytywnie na osiągnięcie wyznaczonego celu! Podczas treningu EMS mogą być maksymalnie dwie osoby ćwiczące, co wpływa również na bezpieczeństwo tego treningu.

Jak widać trening EMS przeznaczony jest dla każdego. Patrząc na czas trwania treningu, jego bezpieczeństwo czy łatwość mogę powiedzieć, że jest on idealny dla osób nawet bardzo zapracowanych czy nawet takich, które po prostu nie lubią spędzać dużo czasu na siłowniach, czy ćwiczyć w grupach na sali fitness. Dla niektórych trening staje się z czasem stylem życia, hobby czy pasją, jednak dla niektórych jest to już wskazanie czy konieczność z powodów zdrowotnych. Nie każdy jest w stanie poświęcić tyle czasu na aktywność fizyczną na klasycznym treningu na siłowni, stąd właśnie trening personalny EMS, który jest idealnym rozwiązaniem w tej kwestii.

Trening EMS w Koszalinie: Zapisz się!

Trening EMS w Szczecinie: Zapisz się!

www.strefa3l.pl

Autor: Aleksandra Sikora

Long Life Lounge

Opublikowano 6 miesięcy temu